• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Eid Mohamed, Yousra. (2024). Antecedents and Consequences of Attitude Toward Social Media Advertising: An application on ad of clothing brands, households’ delivery apps, telecommunications and sports. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61(5), 339-389. doi: 10.21608/acj.2024.379191
Yousra Eid Mohamed. "Antecedents and Consequences of Attitude Toward Social Media Advertising: An application on ad of clothing brands, households’ delivery apps, telecommunications and sports". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61, 5, 2024, 339-389. doi: 10.21608/acj.2024.379191
Eid Mohamed, Yousra. (2024). 'Antecedents and Consequences of Attitude Toward Social Media Advertising: An application on ad of clothing brands, households’ delivery apps, telecommunications and sports', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61(5), pp. 339-389. doi: 10.21608/acj.2024.379191
Eid Mohamed, Yousra. Antecedents and Consequences of Attitude Toward Social Media Advertising: An application on ad of clothing brands, households’ delivery apps, telecommunications and sports. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2024; 61(5): 339-389. doi: 10.21608/acj.2024.379191

Antecedents and Consequences of Attitude Toward Social Media Advertising: An application on ad of clothing brands, households’ delivery apps, telecommunications and sports

المقالة 10، المجلد 61، العدد 5، سبتمبر 2024، الصفحة 339-389  XML PDF (1.94 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2024.379191
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Yousra Eid Mohamed
Lecturer in Business Administration Department Faculty of Business, Alexandria University
المستخلص
This study aims to investigate the influence of personalization, perceived trust, informativeness, perceived usefulness and materialism on attitude toward social media advertising. Based on a dataset collected from 384 consumers in Alexandria, the results of regression analysis revealed that there is a positive relationship between personalization and attitude toward social media advertising. Also, there is a positive relationship between perceived trust and attitude toward social media advertising. In addition, the researcher found a positive relationship between perceived usefulness and attitude toward social media advertising. The researcher found a positive but insignificant relationship between materialism and attitude toward social media advertising. In the same respect, there is a positive relationship between attitude toward social media advertising and purchase intention. In addition, the results found a positive relationship between attitude toward social media advertising and word of mouth. Finally, the study concludes with recommendations for social media marketers and direction for future research.
الكلمات الرئيسية
personalization؛ perceived trust؛ informativeness and perceived usefulness؛ materialism؛ attitude toward social media advertising؛ purchase intention؛ word of mouth
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 455
تنزیل PDF: 359
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.