• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
. (2021). Consumer Intention to Adopt Digital Financial Services in Egypt: An Extended Technology Acceptance Model. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), 273-311. doi: 10.21608/acj.2021.208142
. "Consumer Intention to Adopt Digital Financial Services in Egypt: An Extended Technology Acceptance Model". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58, 5, 2021, 273-311. doi: 10.21608/acj.2021.208142
. (2021). 'Consumer Intention to Adopt Digital Financial Services in Egypt: An Extended Technology Acceptance Model', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), pp. 273-311. doi: 10.21608/acj.2021.208142
. Consumer Intention to Adopt Digital Financial Services in Egypt: An Extended Technology Acceptance Model. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2021; 58(5): 273-311. doi: 10.21608/acj.2021.208142

Consumer Intention to Adopt Digital Financial Services in Egypt: An Extended Technology Acceptance Model

المقالة 8، المجلد 58، العدد 5، سبتمبر 2021، الصفحة 273-311  XML PDF (8.59 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2021.208142
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المستخلص
Digital finance is a key driver of financial inclusion in Egypt and an important channel of financial service delivery. Digital finance creates new opportunities to unbanked population, increase effectiveness by facilitating individuals’ daily financial transactions, and offer wider financial choices for start-ups. However, achieving higher digital financial inclusion is not determined only by the service provider, but also by consumers’ acceptance to use digital financial services which is a salient driver to the success of digital finance adoption. This study contributes to the literature by being one of the pioneer studies that identify the factors influencing consumer intention to use not only internet banking but all digital financial services in Egypt. Extended technology acceptance model (TAM) was used that incorporates, perceived usefulness, perceived ease of use, perceived risk, perceived cost, government support, and trust as main factors. A questionnaire was designed and distributed electronically to anyone that may use digital financial service. A valid 167 eligible responses were obtained. PLS – SEM method was utilized where measurement model is analysed to test the validity and reliability of the instruments and then hypothesis was tested using structural equation model. The results revealed that perceived usefulness (PU) and trust (TRU) have positive significant impact on consumers’ intention (INT) to use digital financial services while perceived ease of use (PEU), perceived Risk (PR), and Perceived cost (PC) have no effect on consumers’ intention. Furthermore, regarding government support (GS), the results were surprising where no impact on consumers’ usage intention was found. However, perceived risk and government support have indirect effect on consumer’s intention through their effect on consumers’ trust, thus TRU is said to play a significant intermediary role.
الكلمات الرئيسية
Digital Finance؛ consumer acceptance, technology acceptance model, adoption intention, financial inclusion
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 386
تنزیل PDF: 504
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.