• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Sadek, Heba Hassan. (2021). Role of Social Media Brand Communication on Online Brand Experience and Brand Equity Dimensions: Applying to the Higher Education Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), 103-137. doi: 10.21608/acj.2021.202027
Heba Hassan Sadek. "Role of Social Media Brand Communication on Online Brand Experience and Brand Equity Dimensions: Applying to the Higher Education Sector". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58, 5, 2021, 103-137. doi: 10.21608/acj.2021.202027
Sadek, Heba Hassan. (2021). 'Role of Social Media Brand Communication on Online Brand Experience and Brand Equity Dimensions: Applying to the Higher Education Sector', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), pp. 103-137. doi: 10.21608/acj.2021.202027
Sadek, Heba Hassan. Role of Social Media Brand Communication on Online Brand Experience and Brand Equity Dimensions: Applying to the Higher Education Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2021; 58(5): 103-137. doi: 10.21608/acj.2021.202027

Role of Social Media Brand Communication on Online Brand Experience and Brand Equity Dimensions: Applying to the Higher Education Sector

المقالة 3، المجلد 58، العدد 5، سبتمبر 2021، الصفحة 103-137  XML PDF (883.68 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2021.202027
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Heba Hassan Sadek
College of Management & Technology- Arab Academy for Science Technology & Maritime Transport
المستخلص
The growing competition that exists among universities particularly private and international universities in the higher education (HE) sector has led them to focus on building their brand equity to have a unique position.  Thus, this study emphasis on the role of social media brand communication, as one of the most important elements in building brand equity, which consists of firm-generated content (FGC) and user-generated content (UGC) to examine their impact on building brand equity dimensions via online brand experience in the Egyptian HE sector. Questionnaires were distributed electronically to gather data. Data gathered from 399 undergraduate students from private and international universities. Data have been analyzed via Structural Equation Modelling (SEM), AMOS 22. Results indicated that UGC has a significant positive direct impact on online brand experience more than FGC. Additionally, it has been indicated that online brand experience played a mediator role between UGC and brand equity dimensions. This study contributes to the branding literature by highlighting the vital elements in building brand equity in the HE sector that needs more attention. Also, this study helps the service providers in the HE institutions to focus on the significance role of UGC in developing online brand experience, which helps to build brand equity dimensions.
الكلمات الرئيسية
Social media؛ online brand experience؛ brand equity dimensions؛ higher education sector
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 459
تنزیل PDF: 1,076
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.