• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Ali, AlaaEldin Abbass. (2021). Analyzing the Effect of Social Media Use, Perceived Value, Brand Trust and Electronic Word of Mouth on Brand Equity: The Mediating Role of Brand Image: An Applied Study on Egyptian Banking Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), 1-59. doi: 10.21608/acj.2021.202024
AlaaEldin Abbass Ali. "Analyzing the Effect of Social Media Use, Perceived Value, Brand Trust and Electronic Word of Mouth on Brand Equity: The Mediating Role of Brand Image: An Applied Study on Egyptian Banking Sector". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58, 5, 2021, 1-59. doi: 10.21608/acj.2021.202024
Ali, AlaaEldin Abbass. (2021). 'Analyzing the Effect of Social Media Use, Perceived Value, Brand Trust and Electronic Word of Mouth on Brand Equity: The Mediating Role of Brand Image: An Applied Study on Egyptian Banking Sector', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(5), pp. 1-59. doi: 10.21608/acj.2021.202024
Ali, AlaaEldin Abbass. Analyzing the Effect of Social Media Use, Perceived Value, Brand Trust and Electronic Word of Mouth on Brand Equity: The Mediating Role of Brand Image: An Applied Study on Egyptian Banking Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2021; 58(5): 1-59. doi: 10.21608/acj.2021.202024

Analyzing the Effect of Social Media Use, Perceived Value, Brand Trust and Electronic Word of Mouth on Brand Equity: The Mediating Role of Brand Image: An Applied Study on Egyptian Banking Sector

المقالة 1، المجلد 58، العدد 5، سبتمبر 2021، الصفحة 1-59  XML PDF (899.42 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2021.202024
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
AlaaEldin Abbass Ali
Department of Business Administration Faculty of Commerce, Alexandria University Currently, Acting ahead of Business Administration Dept. Beirut Arab University
المستخلص
The main objective of this study is to investigate factors affecting brand equity in the Egyptian banking sector. To achieve this objective, a structured questionnaire with close-ended questions is used. A two-stage sampling technique is used. First a simple random sample is used to select the banks working in Egyptian banking sector. Second a judgmental or purposive sample of different bank customers was withdrawal.  In total, 400 questionnaires were distributed, 390 were used. Various statistical tools such as descriptive statistics, Cronbach Alpha, KMO, Person correlation coefficient analysis, simple and multiple regression, factor analysis was used for data analytics. The results indicated that social media use, perceived value, and brand trust have a significant positive effect on brand image in the Egyptian banking sector. e-WOM didn’t has a significant influence on brand image and brand equity. Neither social media use nor e-WOM has a significant positive effect on brand equity. Brand trust and brand image have a significant influence on brand equity. Brand image mediate the relationship between social media use, brand trust, e-WOM and brand equity. This study proposed, that marketers should improve perceived value, e-WOM, social media use and brand trust in the Egyptian banking industry and they have to develop new strategies to update their current programs to reinforce both image and equity to their brand and products/services. The main contribution of this paper lies in achieving a more profound understanding of the variables affecting brand equity in Egyptian banking sector, these variables include social media use, perceived value, brand trust, electronic word of mouth, and brand image.
الكلمات الرئيسية
brand equity؛ social media؛ perceived value؛ brand trust؛ e-WOM؛ brand image
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 1,277
تنزیل PDF: 1,863
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.