• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Al-Silwadi, Abdelrahman Hassan. (2025). Defining the Digital Supply Chain as a Driver of Competitive Advantage: A Case Study of Pharmaceutical Industrial Institutions in Palestine. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62(2), 143-167. doi: 10.21608/acj.2025.416429
Abdelrahman Hassan Al-Silwadi. "Defining the Digital Supply Chain as a Driver of Competitive Advantage: A Case Study of Pharmaceutical Industrial Institutions in Palestine". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62, 2, 2025, 143-167. doi: 10.21608/acj.2025.416429
Al-Silwadi, Abdelrahman Hassan. (2025). 'Defining the Digital Supply Chain as a Driver of Competitive Advantage: A Case Study of Pharmaceutical Industrial Institutions in Palestine', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62(2), pp. 143-167. doi: 10.21608/acj.2025.416429
Al-Silwadi, Abdelrahman Hassan. Defining the Digital Supply Chain as a Driver of Competitive Advantage: A Case Study of Pharmaceutical Industrial Institutions in Palestine. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2025; 62(2): 143-167. doi: 10.21608/acj.2025.416429

Defining the Digital Supply Chain as a Driver of Competitive Advantage: A Case Study of Pharmaceutical Industrial Institutions in Palestine

المقالة 5، المجلد 62، العدد 2، مارس 2025، الصفحة 143-167  XML PDF (5.46 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2025.416429
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Abdelrahman Hassan Al-Silwadi
,Assistant Professor ,Dean of Business Faculty Al-Quds Open University, Palestine
المستخلص
The sole objective of this research paper is to find out the impact of supply-chain digitization pillars namely: sustainability, agility, predictability and traceability on the competitive advantage dimensions (reliability, quality, innovation, time and cost) in Pharmaceutical industrial institutions in the Palestinian territories. The research study is categorized as a cross-sectional quantitative explanatory study. The researcher has employed a survey strategy thorough a self-administrated questionnaire as the main tool for data collection. The study population consisted of managers, supervisors and production line officials in pharmaceutical companies in Palestine (West Bank), which numbered (5) companies. The data collection tool was distributed to the total sample number of 268. This research paper has many managerial implications. Most importantly, adopting the pillars of the supply chain (sustainability, Predictability, agility, and traceability) in (PIIs) can reduce the costs of the pharmaceutical manufacturing processes, enhance quality assurance, improve delivery dependability and time to market within the pharmaceutical industry. Given the general observation that digitalization of supply chain will provide pharmaceutical institutions a revolutionary extent of responsiveness and resiliency enabling them to enhance their competitive advantage, build a sustainable value through providing wholesalers, retailers and final consumers with the utmost transparent, effective and efficient service provision.
الكلمات الرئيسية
Digital supply-chain؛ Digitalization Competitive advantage؛ pharmaceutical industry
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 101
تنزیل PDF: 109
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.