• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
El-Shihy, Dina. (2025). Enhancing Customer Loyalty in E-commerce: The Role of AI Virtual Assistant Service Quality and Mediating Factors. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62(2), 65-96. doi: 10.21608/acj.2025.416423
Dina El-Shihy. "Enhancing Customer Loyalty in E-commerce: The Role of AI Virtual Assistant Service Quality and Mediating Factors". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62, 2, 2025, 65-96. doi: 10.21608/acj.2025.416423
El-Shihy, Dina. (2025). 'Enhancing Customer Loyalty in E-commerce: The Role of AI Virtual Assistant Service Quality and Mediating Factors', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 62(2), pp. 65-96. doi: 10.21608/acj.2025.416423
El-Shihy, Dina. Enhancing Customer Loyalty in E-commerce: The Role of AI Virtual Assistant Service Quality and Mediating Factors. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2025; 62(2): 65-96. doi: 10.21608/acj.2025.416423

Enhancing Customer Loyalty in E-commerce: The Role of AI Virtual Assistant Service Quality and Mediating Factors

المقالة 3، المجلد 62، العدد 2، مارس 2025، الصفحة 65-96  XML PDF (6.92 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2025.416423
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Dina El-Shihy
Assistant Professor of Marketing School of Business and Finance New Giza University (NGU)
المستخلص
Purpose- This study aims to investigate the relationship between customer perceptions of AI virtual assistant service quality and its influence on customer loyalty in the context of               e-commerce. The study also examines the sequential mediating role of perceived value, trust, and satisfaction in this relationship.
Design/methodology/approach- A descriptive quantitative research design was employed, and data were collected through an online survey from a sample of 729 e-commerce customers. Structural equation modelling (SEM) analysis was conducted to test the hypothesized relationships.
Findings- The findings indicate that AI virtual assistant service quality significantly influences customer loyalty, perceived value, satisfaction, and trust. Perceived value partially mediates the relationship between service quality and loyalty, as does trust. However, satisfaction does not mediate service quality's influence on loyalty.
Originality- The originality of this study lies in its investigation of the relationship between customer perceptions of AI virtual assistant service quality and customer loyalty in the context of e-commerce. While prior research has explored the influence of service quality on loyalty, this study specifically focuses on AI virtual assistant services, which represent a novel and growing area in customer service. Moreover, this research extends existing knowledge by examining the sequential mediating roles of perceived value, trust, and satisfaction in this relationship. The findings contribute to the originality of this study by providing unique insights into the factors that drive customer loyalty in the context of AI virtual assistant services, offering theoretical and practical implications for businesses operating in the e-commerce industry
الكلمات الرئيسية
AI virtual assistant؛ chatbots؛ customer experiences؛ customer loyalty؛ customer perceptions؛ e-commerce؛ human service alternatives؛ perceived value؛ satisfaction؛ service quality؛ trust
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 210
تنزیل PDF: 169
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.