• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Eshra, Nevine Ibrahim abdelsalam, Beshir, Noha. (2024). The Role of Electronic Customer Relationship Management in Enhancing E-Customer Loyalty through the Mediating Effect of E-Customer Trust: A Field Study on the Egyptian Fast-Food Industry. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61(2), 251-290. doi: 10.21608/acj.2024.348629
Nevine Ibrahim abdelsalam Eshra; Noha Beshir. "The Role of Electronic Customer Relationship Management in Enhancing E-Customer Loyalty through the Mediating Effect of E-Customer Trust: A Field Study on the Egyptian Fast-Food Industry". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61, 2, 2024, 251-290. doi: 10.21608/acj.2024.348629
Eshra, Nevine Ibrahim abdelsalam, Beshir, Noha. (2024). 'The Role of Electronic Customer Relationship Management in Enhancing E-Customer Loyalty through the Mediating Effect of E-Customer Trust: A Field Study on the Egyptian Fast-Food Industry', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 61(2), pp. 251-290. doi: 10.21608/acj.2024.348629
Eshra, Nevine Ibrahim abdelsalam, Beshir, Noha. The Role of Electronic Customer Relationship Management in Enhancing E-Customer Loyalty through the Mediating Effect of E-Customer Trust: A Field Study on the Egyptian Fast-Food Industry. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2024; 61(2): 251-290. doi: 10.21608/acj.2024.348629

The Role of Electronic Customer Relationship Management in Enhancing E-Customer Loyalty through the Mediating Effect of E-Customer Trust: A Field Study on the Egyptian Fast-Food Industry

المقالة 8، المجلد 61، العدد 2، مارس 2024، الصفحة 251-290  XML PDF (8.7 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2024.348629
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلفون
Nevine Ibrahim abdelsalam Eshra1؛ Noha Beshir2
1Marketing teacher Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport
2Lecturer of Marketing Arab Academy for Science Technology and Maritime Transportation
المستخلص
Marketing trends continue to change in the digital era as technology advances and the internet become more widely used. Using the mediating effects of E-trust (security, and service quality), this study seeks to understand how the Egyptian fast-food business employs electronic customer relationship management to affect e-customer loyalty (repurchase and word-of-mouth). The population of the study is made up of fast-food website users in Egypt. There is a huge and diversified group of Egyptians who browse fast food websites. Information was gathered via the questionnaire. It was demonstrated that e-Trust was significantly harmed by e-CRM.  E-loyalty is also significantly impacted by word-of-mouth. Security has a substantial impact on repeat purchases but just a little impact on word-of-mouth usage. Not least, E-CRM has a significant impact on e-loyalty. The fast-food sector in Egypt will be affected by the study's results in several ways. First, it suggests that E-CRM can be an effective way to build customer loyalty. Second, it emphasizes how crucial security and high-quality customer service are to building e-trust. Third, it implies that E-CRM may be utilized to increase word-of-mouth and repeat business. This study adds to the expanding corpus of research on E-CRM and its influences on customer behavior for academics. Future studies could delve deeper into specific aspects of E-CRM and their implications in different cultural and industry contexts.
الكلمات الرئيسية
Customer Relationship Management؛ Trust؛ Loyalty؛ Egypt؛ Fast food
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 267
تنزیل PDF: 386
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.