• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Elnahrawy, Sarah Ashraf, Sadek, Heba Hassan, Elsalmy, Dina. (2023). The Impact of Digital Marketing on Purchase Intention Via Perceived Value and Brand Experience during the Era of COVID-19 in the Telecommunication Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60(5), 239-257. doi: 10.21608/acj.2023.330838
Sarah Ashraf Elnahrawy; Heba Hassan Sadek; Dina Elsalmy. "The Impact of Digital Marketing on Purchase Intention Via Perceived Value and Brand Experience during the Era of COVID-19 in the Telecommunication Sector". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60, 5, 2023, 239-257. doi: 10.21608/acj.2023.330838
Elnahrawy, Sarah Ashraf, Sadek, Heba Hassan, Elsalmy, Dina. (2023). 'The Impact of Digital Marketing on Purchase Intention Via Perceived Value and Brand Experience during the Era of COVID-19 in the Telecommunication Sector', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60(5), pp. 239-257. doi: 10.21608/acj.2023.330838
Elnahrawy, Sarah Ashraf, Sadek, Heba Hassan, Elsalmy, Dina. The Impact of Digital Marketing on Purchase Intention Via Perceived Value and Brand Experience during the Era of COVID-19 in the Telecommunication Sector. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2023; 60(5): 239-257. doi: 10.21608/acj.2023.330838

The Impact of Digital Marketing on Purchase Intention Via Perceived Value and Brand Experience during the Era of COVID-19 in the Telecommunication Sector

المقالة 8، المجلد 60، العدد 5، سبتمبر 2023، الصفحة 239-257  XML PDF (4.74 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2023.330838
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلفون
Sarah Ashraf Elnahrawy1؛ Heba Hassan Sadek2؛ Dina Elsalmy3
1MBA Student at the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport
2College of Management & Technology- Arab Academy for Science Technology & Maritime Transport
3Assistant Professor at the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport
المستخلص
During COVID-19 pandemic, digital marketing has received considerable attention in the telecommunication sector, where competition is intense. Digital marketing plays a critical role in shaping customers’ purchasing intention with the increased usage of digital channels such as social media, email, search engines, and mobile applications. However, there is a lack of research on how digital marketing impacts customers' perceived values and shapes a favorable brand experience. Therefore, this study aims to examine the impact of digital marketing on purchase intention via perceived value and brand experience in the Egyptian telecommunication industry during the pandemic. A quantitative approach was used, and data were collected from 391 customers using convenience sampling. Statistical analyses were conducted using Smart PLS. The results showed that digital marketing had a significant positive effect on purchase intention, with perceived value and brand experience mediating the relationship. This research adds value as it focuses on the significant role of digital marketing on purchase intention and the crucial role of perceived value and brand experience.  It also encourages the service sector, specifically telecommunication companies, to deliver superior perceived value and create unique brand experiences through effective digital marketing, which will increase customer purchase intention.
الكلمات الرئيسية
digital marketing؛ purchase intention؛ perceived value؛ brand experience؛ telecommunication industry
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 211
تنزیل PDF: 387
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.