• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Hussein, Safaa Ahmed Mahmoud. (2023). Evaluating Online Learning Performance and Satisfaction of University Students throughout COVID 19 Pandemic: Evidence from Egypt. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60(5), 149-179. doi: 10.21608/acj.2023.322718
Safaa Ahmed Mahmoud Hussein. "Evaluating Online Learning Performance and Satisfaction of University Students throughout COVID 19 Pandemic: Evidence from Egypt". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60, 5, 2023, 149-179. doi: 10.21608/acj.2023.322718
Hussein, Safaa Ahmed Mahmoud. (2023). 'Evaluating Online Learning Performance and Satisfaction of University Students throughout COVID 19 Pandemic: Evidence from Egypt', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 60(5), pp. 149-179. doi: 10.21608/acj.2023.322718
Hussein, Safaa Ahmed Mahmoud. Evaluating Online Learning Performance and Satisfaction of University Students throughout COVID 19 Pandemic: Evidence from Egypt. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2023; 60(5): 149-179. doi: 10.21608/acj.2023.322718

Evaluating Online Learning Performance and Satisfaction of University Students throughout COVID 19 Pandemic: Evidence from Egypt

المقالة 5، المجلد 60، العدد 5، سبتمبر 2023، الصفحة 149-179  XML PDF (6.57 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2023.322718
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Safaa Ahmed Mahmoud Hussein
An Assistant Professor of Business Administration and MIS Alexandria University, Faculty of Business, Department of Information Systems and Computers, Egypt Japan University for Science and Technology, Faculty of International Business and Humanities
المستخلص
The purpose of this research is to investigate and evaluate elements affecting university students’ satisfaction and performance whilst e-learning throughout the COVID–19 pandemic duration. This study conducted a quantitative methodology in which data collected were from 544 university students using a survey online. The respondents were Business Administration and Accounting students at University of Alexandria, Egypt. The proposed model and hypotheses were analyzed by using structural equation modeling (SEM). The findings indicated that the four integral elements; Quality of lecturer, Course Layout, Prompt feedback, and Student expectations have a significant effect on students’ satisfaction. The performance of the students was also enhanced through students’ satisfaction. The research was carried out over the COVID-19 pandemic period 2020/2021.
 
الكلمات الرئيسية
Quality of lecturer؛ Course layout؛ Prompt Feedback؛ Student expectations؛ Student satisfaction؛ Student performance؛ COVID-19؛ Egypt
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 195
تنزیل PDF: 357
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.