• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 57 (2020)
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Negm, Eman, Elsamadicy, Ahmed. (2021). Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(2), 91-126. doi: 10.21608/acj.2021.167931
Eman Negm; Ahmed Elsamadicy. "Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58, 2, 2021, 91-126. doi: 10.21608/acj.2021.167931
Negm, Eman, Elsamadicy, Ahmed. (2021). 'Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 58(2), pp. 91-126. doi: 10.21608/acj.2021.167931
Negm, Eman, Elsamadicy, Ahmed. Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2021; 58(2): 91-126. doi: 10.21608/acj.2021.167931

Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period

المقالة 4، المجلد 58، العدد 2، مارس 2021، الصفحة 91-126  XML PDF (825 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2021.167931
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلفون
Eman Negm1؛ Ahmed Elsamadicy2
1Associate professor, College of Management &Technology, Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport Alexandria Egypt
2Associate Professor, College of Management & Technology, Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport
المستخلص
The global outbreak of the COVID-19 pandemic impacted nations and enterprises in the tourism industry. This paper explored how nations can use nation branding during the COVID-19 pandemic to promote optimism in order to stimulate tourism when the peak of the crisis is over. The research pursued to answer the research question: what nation-branding strategies can be used to aid nations in promoting future tourism demand? The research conducted semi-structured interviews with 20 potential tourists from different nations until saturation level was met (people who enjoy to travel and seek to travel once the COVID-19 crisis passes). According to the interviews, nine main themes emerged: citizens are living, buying, and thinking differently; citizens are striving to adapt to a new normal; the COVID-19 pandemic reduced-contact channels to get goods/ services; the “endless layover” feeling is stirred by the COVID-19 pandemic; consumers want extra reassurance to resume traveling activities; citizens are waiting for indicators beyond lifted restrictions before regularly engaging in traveling to a specific destination; domestic tourism is expected in the coming period; hit the brakes on marketing and promote values of humanity; the virus changed the way people use the Internet, rising in-home media consumption. With these findings, this study provided recommended plans for nation branding to help take the necessary actions to ensure and prepare for the future recovery of the tourism market. Like this, this study contributed practically. In addition, this study developed empirical evidence that contributes knowledge, filling in the academic gap found in literature. Prior scholars and researchers had called for empirically-based papers that focus on the impacts of COVID-19 on markets, destinations, businesses, consumers, destination communities, transit zones and tourism transport (Hall and Cooper, 2020). 
الكلمات الرئيسية
Consumer Behavior؛ Nation Branding؛ Social Media؛ Tourism Marketing
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 499
تنزیل PDF: 991
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.