• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
Abd El Halim, Hend. (2020). Project Management (PM) Tools: Awareness, Acceptance of Learningand Use, User Selected Tools, and Usage Degree in Egypt: The Case Study of College of Management and Technology (CMT). مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57(4), 35-63. doi: 10.21608/acj.2020.121762
Hend Abd El Halim. "Project Management (PM) Tools: Awareness, Acceptance of Learningand Use, User Selected Tools, and Usage Degree in Egypt: The Case Study of College of Management and Technology (CMT)". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57, 4, 2020, 35-63. doi: 10.21608/acj.2020.121762
Abd El Halim, Hend. (2020). 'Project Management (PM) Tools: Awareness, Acceptance of Learningand Use, User Selected Tools, and Usage Degree in Egypt: The Case Study of College of Management and Technology (CMT)', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57(4), pp. 35-63. doi: 10.21608/acj.2020.121762
Abd El Halim, Hend. Project Management (PM) Tools: Awareness, Acceptance of Learningand Use, User Selected Tools, and Usage Degree in Egypt: The Case Study of College of Management and Technology (CMT). مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2020; 57(4): 35-63. doi: 10.21608/acj.2020.121762

Project Management (PM) Tools: Awareness, Acceptance of Learningand Use, User Selected Tools, and Usage Degree in Egypt: The Case Study of College of Management and Technology (CMT)

المقالة 2، المجلد 57، العدد 4، سبتمبر 2020، الصفحة 35-63  XML PDF (728.56 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2020.121762
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Hend Abd El Halim
Arab Academy for Science and Technology and Maritime Transport (AASTMT)
المستخلص
This research aims to examine Project Management (PM) tools considering the awareness, acceptance of learning and use, user-selected tools, and usage degree in the College of Management and Technology (CMT), in light of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). Having most of HE community members in the same age range, although their diversity of awareness, motives to learn and use, tools selection reasons, usage degree of PM tools, and software encourage conducting such research. The research targets the project team leaders, supervisors, and managers (majored students and staff members) as PM tools' end-users. The research participants belonged to three departments in the CMT. The presence of courses with projects in their study plans was the selection reason. Thus supports the variability of end-users back-grounds, interests, learning competencies, readiness, and project sector.  The participants were surveyed through a designed questionnaire. Some surveying questions were changed and analyzed independently in accordance to the participants' group. The sample reached 113 participants - 86 students and 27 staff members, a descriptive analysis, correlation, and chi-square tests were conducted. The research discussed the relationships between the awareness, acceptance of learning and use, user-selected tools, and usage degree and concluded that the enhancement of end-user learning and adoption practices relied on distinguishing the impacts of individuals' factors based on their belonged group. Such a step may support team leaders, supervisors, and managers with a guide on how to encourage end-user learning and adoption.
الكلمات الرئيسية
Project Management (PM) Tools؛ Awareness؛ Acceptance of Learning and Use؛ User Selected Tools؛ Usage Degree؛ Egypt؛ Private Higher Education (HE)؛ The Case Study of College of Management and Technology (CMT)
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 373
تنزیل PDF: 797
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.