• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 62 (2025)
المجلد المجلد 61 (2024)
المجلد المجلد 60 (2023)
المجلد المجلد 59 (2022)
المجلد المجلد 58 (2021)
المجلد المجلد 57 (2020)
العدد العدد 5
العدد العدد 4
العدد العدد 3
العدد العدد 2
العدد العدد 1
المجلد المجلد 56 (2019)
المجلد المجلد 55 (2018)
المجلد المجلد 54 (2017)
المجلد المجلد 53 (2016)
المجلد المجلد 52 (2015)
El Sheikh, Samia, Tawfik Halim, Yasser, Ibrahim Hamdy, Hosny, Samy El-deeb, Mohamed. (2020). The Impact of Enhancing the Academic Performance on Student Satisfaction of Private Business Faculties: New Business Model for Egyptian Private Universities. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57(4), 1-34. doi: 10.21608/acj.2020.121759
Samia El Sheikh; Yasser Tawfik Halim; Hosny Ibrahim Hamdy; Mohamed Samy El-deeb. "The Impact of Enhancing the Academic Performance on Student Satisfaction of Private Business Faculties: New Business Model for Egyptian Private Universities". مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57, 4, 2020, 1-34. doi: 10.21608/acj.2020.121759
El Sheikh, Samia, Tawfik Halim, Yasser, Ibrahim Hamdy, Hosny, Samy El-deeb, Mohamed. (2020). 'The Impact of Enhancing the Academic Performance on Student Satisfaction of Private Business Faculties: New Business Model for Egyptian Private Universities', مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 57(4), pp. 1-34. doi: 10.21608/acj.2020.121759
El Sheikh, Samia, Tawfik Halim, Yasser, Ibrahim Hamdy, Hosny, Samy El-deeb, Mohamed. The Impact of Enhancing the Academic Performance on Student Satisfaction of Private Business Faculties: New Business Model for Egyptian Private Universities. مجلة جامعة الإسکندرية للعلوم الإدارية, 2020; 57(4): 1-34. doi: 10.21608/acj.2020.121759

The Impact of Enhancing the Academic Performance on Student Satisfaction of Private Business Faculties: New Business Model for Egyptian Private Universities

المقالة 1، المجلد 57، العدد 4، سبتمبر 2020، الصفحة 1-34  XML PDF (728.68 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/acj.2020.121759
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلفون
Samia El Sheikh؛ Yasser Tawfik Halim؛ Hosny Ibrahim Hamdy؛ Mohamed Samy El-deeb
October University for Modern Scienes and Arts (MSA)
المستخلص
The main purpose of the research is to test the direct and the indirect impact of the academic performance (represented by the academic staff, curriculum and the teaching assistants) on the overall satisfaction of business students in Egyptian private universities. Nowadays, student (customer) satisfaction is regarded as one of the main priorities to face intense competition between the new private universities in Egypt,and to attract high school graduates to join through favorable word of mouth. This is a quantitative study where primary data was collected using self-administered questionnaires from a sample of 1600 students from different business majors and with different GPA levels from four different business faculties in four Egyptian private universities in Greater Cairo. The suggested conceptual model was tested using the Structural Equation Modeling technique and the Lisrel software Ver8.54.  Several goodness of fit indices shows the adequacy of the model. Satisfaction with TA’s plays the mediator construct, whereitisbelieved that students depend heavily on teaching assistants. Management of business private Universities in Egypt can make use of the empirical results of this research to enhance their understanding of the factors that impact student satisfaction and thus create differentiation in the provision of the university.
الكلمات الرئيسية
Student satisfaction؛ academic performance؛ Teaching Assistants؛ private universities؛ Structural Equation Modeling؛ factor analysis
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 484
تنزیل PDF: 1,012
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.